Czyszczenie filtra cząstek stałych DPF

Zatkany filtr cząstek stałych nie jest już problemem. Specjalnie dla samochodów z DPF zostały stworzone preparaty czyszczące, co oznacza że wymiana filtra nie jest już konieczna. Preparat czyszczący zostaje bezpośrednio wtryśnięty na filtr cząstek stałych. Tam rozpuszcza nagromadzoną sadzę , która następnie zostaje spalana podczas programu regenerującego pojazdu.

Samochody poruszające się głównie na krótkich odcinkach, nie osiągają wystarczającej temperatury filtra cząstek stałych, co powoduje jego „zatykanie”. W takim przypadku automatycznie włącza się program regeneracyjny, co powoduje że jest wtryskiwana większa ilość paliwa co powoduje zwiększenie temperatury. Jednak poruszając się cyklem miejskim regeneracja nie jest możliwa.

Proces czyszczenia odbywa się następująco:

najpierw wymontowuje się czujnik temperatury lub ciśnienia na wydechu. Przez powstały otwór wprowadza się sondę, przez którą bezpośrednio na filtr zostaje wtryśnięty preparat czyszczący. Odbywa się to w dwóch turach z przerwą 10 min. Po zamontowaniu czujnika odbywa się jeszcze regeneracja manualna, następnie ok. 20 minutowa jazda próbna. Cały proces jest przyjazdy środowisku.