STACJA

 Telefon +48 603 993 245

NAPISZ

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Dlaczego opony zimowe nie nadają się do jazdy całorocznej?

Ogumienie jest elementem pojazdu, który w największym stopniu odpowiada za bezpieczeństwo, ponieważ pozwala na utrzymywanie samochodu na obranym przez kierowcę torze jazdy, a jednocześnie gwarantuje dobre odprowadzania wody z punktu styku z nawierzchnią. Jest też kluczowe, jeżeli chodzi o przekazywanie na jezdnię wytwarzanego przez silnik momentu obrotowego oraz umożliwia zmniejszanie prędkości i hamowanie, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Utrzymanie przyczepności oznacza jednaka konieczność właściwego dobrania rodzaju stosowanych opon oraz ich wyważenia i montażu w warsztacie zajmującym się wulkanizacją. W Szczecinie warto w tym celu odwiedzić autoserwis KODO, dopasowując typ kół do pory roku. Przekonajmy się, dlaczego lepiej nie jeździć na zimówkach latem.

Co trzeba widzieć o oponach zimowych?

Opony zimowe zapewniają dobrą przyczepność przy niskich temperaturach zewnętrznych. Będą one sprawdzały się już wówczas, gdy słupek rtęci opadnie do poziomu średniej wynoszącej 5°C. Są również nieocenione na lodzie, ponieważ użyta do ich produkcji guma zachowuje elastyczność w czasie chłodów. Zastosowany w zimówkach bieżnik z wyróżniającymi się kostkami o dość dużej powierzchni, położonymi w sporej odległości od siebie ułatwia odprowadzanie śniegu, a także poprawia doleganie do podłoża. Założenie opon przeznaczonych do jazdy zimą jest obowiązkowe na drogach w wielu państwach UE, a ich brak w trudnych warunkach może stać się podstawą do odmowy wypłacenia odszkodowania przez niektórych ubezpieczycieli.

Czemu opony zimowe latem to zły pomysł?

Opony zimowe świetnie sprawdzają się podczas chłodów, lepiej jednak unikać ich, gdy stanie się cieplej. Wynika to z faktu, że guma, z jakiej są zrobione, w wyższych temperaturach staje się bardzo miękka i szybciej się wyciera. Nie będą one również gwarantowały optymalnego hamowania, sprzyjając wpadnięciu w poślizg. Zimówki gorzej też radzą sobie z odprowadzaniem wody niż opony letnie.